Lasurit eshop

НОВИЯТ NISSAN NOTE – ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

NISSAN NOTE

NISSAN NOTE

Реклама Nissan X-Trail
Източник: www.nissan.bg

Двигатели и трансмисии
• Tри ефективни и модерни двигателя
• Иновативни, леки 3-цилиндрови бензинови агрегати
• Доказалият се DIG-S турбо бензинов двигател с емисии на CO2 - 99 г/км и изразходва 4,3 л/100 км
• Нов 1,5-литров dCi турбодизелов двигател с емисии CO2 - 95 г/км, отговарящ на стандарта EURO6
• Idle Stop-Start система, монтирана стандартно за всички двигатели в гамата на новия Note
• Разработена в Европа 5-степенна механична предавателня кутия и CVT трансмисия като допълнително оборудване
Както се полага на автомобил, който вкарва в сектора вълнуващи нови технологии, гамата двигатели и трансмисии на новия Note са оборудвани с интелигентни решения, подобряващи ефикасността и работата им.

Ще се предлагат три двигателя, чието най-ниско ниво CO2 емисии ще започва от едва 95 г/км. Интелигентната старт-стоп система на Nissan, намаляваща допълнително разхода на гориво и вредните емисии, е налична за всички модели.

Двата нови бензинови двигателя на Note са с работен обем 1198 куб. см. Те са леки, компактни и високоефективни 3-цилиндрови, 12-клапанови агрегати. Вибрациите, причинени от неравномерната работа при 3-цилиндровите двигатели, са неутрализирани чрез въвеждането на редица инженерни иновации. В това число влиза компенсираща противотежест за шайбата на коляновия вал, която неутрализира вертикалните вибрации, причинени от хода на буталото. В резултат на това, този усъвършенстван двигател може да се похвали с равномерен работен режим, характерен за 4-цилиндровите двигатели. И двата бензинови мотора са оборудвани стандартно със старт-стоп система.

Базовият 1,2-литров двигател генерира максимална мощност от 80 к.с. при 6000 об/мин и максимален въртящ момент 110 Нм при 4000 об/мин. Това се превежда като среден разход от 4,7 л/100 км, докато CO2 eмисиите са 109 г/км.

Следващото стъпало в гамата е иновативният 1,2-литров DIG-S двигател, който развива максималните 95 к.с. при 5600 об/мин и максимален въртящ момент от 142 Нм при 4400 об/мин. Този усъвършенстван двигател предлага икономията на традиционен дизелов агрегат, но осигурява параметри на шофирането, асоциирани обикновено със средно голям, 4-цилиндров двигател. Сред многото технически акценти на този двигател е компресора за принудително подаване на въздух в двигателя. Оборудван с електронен съединител, той може да бъде изключен при ниски обороти на двигателя – подобрявайки икономията и намалявайки загубите от всяко ненужно триене в двигателя.
За да намали допълнително неефективната загуба на мощност в рамките на работната система на двигателя, инженерите са използвали т. нар. Цикъл на Милър. Оставяйки входящия клапан отворен по-дълго време, заедно с по-високата степен на компресия, работния цикъл на двигателя е по-ефективен.

Комбинирани, тези иновации правят 1,2-литровия DIG-S един от най-ефективните двигатели в сектора. Въпреки високите си динамични параметри, CO2 eмисиите са само 99 г/км с механична предавателна кутия (119 г/км със CVT трансмисия). Средният разход на гориво е 4,3 л/100 км (с механична предавателна кутия).

Гамата двигатели на Note завършва 4-цилиндровият, 1,5-литров dCi турбодизел. Мощната 90 к.с. разработка на Renault-Nissan Alliance отделя само 95 г/км CO2 и предлага комбиниран разход на гориво от 3,6 л/100 км. Настроен специално за Note, двигателят може да се похвали с редица инженерни подобрения спрямо предишните версии на 1,5-литровия dCi, благодарение на които е станал по-плавен, по-тих, по-чист и по-ефикасен.

Подобно на всички двигатели на Note, дизеловият 1,5 dCi е оборудван стандартно с Idle Stop-Start система (ISS). Благодарение на цялостното усъвършенстване на тази система, двигателят на новия Note стартира повторно само 0,5 секунди след натискане педала на съединителя. Задълбочена работа е била извършена за намаляване на шума и вибрации по време на този процес, като резултатът е плавно и ненатрапчиво стартиране на мотора чрез системата ISS.

Системата, контролираща процедурата по рестартиране на двигателя, е преминала финна настройка, като тук обратната връзка е дошла от европейския тест-драйв на автомобила. Ако водачът приложи значително усилие върху волана, докато системата е изключила двигателя (на кръстовище например), ISS рестартира двигателя – очаквайки натискане на педала на газта.

Инженерите на Nissan са проектирали ISS системата на Note да е възможно най-безопасната и лесна за употреба. Например, ако водачът свали предпазния си колан или отвори шофьорската врата, ISS системата се деактивира. Това предотвратява ситуация, при която е възможно дете да седне на шофьорското място и да стартира двигателя чрез натискане на педала на съединителя. Механичните и CVT трансмисиите са с различни ISS настройки, за да отразяват различните изисквания на водача. В автомобили, оборудвани със CVT трансмисия, системата ISS остава активна дори, ако водачът свали предпазния си колан. Това е особено полезно в ситуации, каквито са преминаване през пропускателните пунктове на платените магистрали, където на водача се налага да се пресегне през прозореца.

Трансмисии

Новият Note се предлага с две усъвършенствани трансмисии: 5-степенна механична предавателна кутия и CVT автоматична трансмисия за 1,2 DIG-S двигателя, предлагана като допълнително оборудване.
Петстепенната ръчна предавателна кутия, разработена в Nissan Technical Centre Europe (NTCE), е предназначена специално за европейските пътища. Всеки един аспект от скоростната кутия е бил настроен за европейския пазар, като особено внимание е било отделено на предавателните числа и лекотата при превключване на предавките. Системата за превключване на предавките с ниско триене и демпфрираща функция осигуряват онази плавна и прецизна смяна на скоростите, която изискват европейските шофьори.

В допълнение на 5-степенната ръчна предавателна кутия, купувачите, избрали 1,2-литровия DIG-S модел, могат да поръчат автомобила си и с CVT автоматична трансмисия. В унисон с останалите аспекти на новия Note, тя се характеризира с няколко нови технологии, включително с допълнителна планетарна предавка, вградена в трансмисията, която спомага за осигуряване непрекъснато ускорение и компактни размери на трансмисията. В резултат на по-малките конусни шайби, който предават движението вътре в трансмисията, е намалено и количеството масло, необходимо за нейното функциониране. Крайният резултат е по-ниско триене и още по-висока ефективност.

Шаси
• Новият Note е изграден върху усъвършенствата и олекотена V-платформа на Nissan
• MacPherson окачване отпред и торсионна греда отзад за отзивчиво управление и плавна возия
• Уникална настройка, предназначена за европейските пътища
• Специални настройки за 1,2 DIG-S модела осигуряват спортно, по-динамично поведение
• Високо ниво на маневреност – диаметър на завой от само 10,7 м
Новият Note бе разработен в Европа, за да предложи най-доброто възможно преживяване зад волана. Инженерите в NTCE, отговорни за шасито, започнаха работа по европейската версия на Note през 2011, като правеха финното калибриране на настройките по време на дизайнерския и инженерен процес. В резултат на това, новият Note разполага с уникални настройки на кормилната уредба, окачването и шасито, които осигуряват перфектната комбинация от комфорт, сцепление и управление за европейските пътища.

В основата на новия Note е V-платформата на Nissan. Комбинирайки здравина и лекота, тя е проектирана да предоставя оптимална здравина за отлични характеристики на управлението и плавна, рафинирана возия.

От гледна точка на дизайна на окачването, новият Note разчита на MacPherson амортисьори със спираловидни пружини отпред и компактна торсионна греда отзад. Торсионната греда е така проектирана, че да отнема минимална част от обема на багажника.

И двете системи за окачването са захванати за под рами, за да се изолира шума от пътя и вибрациите, като за всяко колело има анти-рол греда за допълнително подобряване на пътното поведение. Големият ход на окачването на Note изплаща дивиденти, когато става дума за качество на возията. С изключителна абсорбация на неравностите, новият Note се движи плавно дори и по най-неравните пътища.

Предимствата, осигурявани от новата платформа, са многобройни. В допълнение към очевидните ползи по отношение на размера, по-голяма здравина означава, че окачването може да работи по-ефективно. Това, на свой ред, дава по-точно управление, с по-голяма чувствителност и прецизност. Потъването и вдигането на предницата при спиране и ускорение също бяха значително намалени с новата платформа.

Електрическият усилвател на волана е стандартен за всички модели, помагайки за намаляване на диаметъра на завой на Note до само 10,7 метра. Така се гарантира изключителна маневреност в градски условия.

Nissan знае, че когато става въпрос за разработване на шаси, различните двигатели често изискват различни настройки. Поради тази причина 1,2-литровият DIG-S модел ляга върху поръчково шаси, което помага за осигуряване на по-ангажиращо преживяване зад волана. Амортисьорите и пружините, кормилната система и здравината на усукване на анти-рол гредите са настроени да отговарят на характера на 3-цилиндровия двигател, перфектно оптимизирайки пътното поведение и динамиката. Назад


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Електромобили Ford GM Tesla

Още един сериозен играч в класа на EV-пикапите - GMC Sierra EV - видео

Апр 26, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Renault

Renault Captur facelift: с ново лице и Google

Апр 26, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Audi

Новите Audi A3 и A3 Allstreet - видео

Апр 26, 2024